Kalendarium informacji

Aktualności

EuroPCom 2017: trwa poszukiwanie prelegentów oraz przyjmowanie zgłoszeń do Nagrody Europejskiej Komunikacji Publicznej

  • BRWL /
  • 03-04-2017
  • drukuj
  • poleć
  • PDF
Ilustracja do informacji: EuroPCom 2017: trwa poszukiwanie prelegentów oraz przyjmowanie zgłoszeń do Nagrody Europejskiej Komunikacji Publicznej Europejska Konferencja Komunikacji Publicznej - EuroPCom odbędzie się w czwartek I piątek, 8 i 9 listopada 2017 roku w Brukseli. Ponad 600 europejskich ekspertów komunikacji sektora publicznego weźmie udział w VIII. edycji wydarzenia organizowanego przez Europejski Komitet Regionów. Eksperci komunikacji publicznej i PR mogą przekazywać swoje pomysły na warsztaty oraz kandydatury prelegentów organizatorom do 23 kwietnia br., natomiast zgłoszenia do nagrody European Public Communication Award 2017 można przesyłać do 1 września 2017 r.
EuroPCom jest platformą wymiany wiedzy i dzielenia się doświadczeniem ekspertów zajmujących się komunikacją i PR-em sektora publicznego. Wydarzenie organizuje Europejski Komitet Regionów we współpracy z Parlamentem Europejskim, Radą, Komisją Europejską oraz Europejskim Komitetem Ekonomiczno-Społecznym.
 
Tegoroczna konferencja EuroPCom realizowana będzie w czasie definiowania się na nowo Europy, w okolicznościach szybko zmieniającego się otoczenia politycznego, społecznego a przez to również środowiska komunikacji.
 
EuroPCom 2017 będzie poruszać problematykę: czy Europa jest nadal atrakcyjna w oczach ludzi? Jakie nowe sposoby angażowania obywateli na rzecz Europy oraz spraw publicznych powinny być wykorzystywane? Jak powinniśmy radzić sobie z brakiem zaufania? Jak ustanowić aktywne kanały obustronnej komunikcji? Jakie są najnowsze trendy w komunikacji publicznej oraz w komunikowaniu Europy? Jak najnowsze trendy mediów społecznościowych, działań behawioralnych i designu mogą zostać użyte w komunikacji instytucji publicznych?
 
Bazując na doświadczeniach i opiniach z wcześniejszych edycji EuroPCom, organizatorzy opracowali wstępną koncepcję tematyki tegorocznego wydarzenia, w ramach której zapraszają do współpracy i dzielenia się sugestiami odnośnie szczegółowej tematyki warsztatów oraz prelegentów:

Wychodząc naprzeciw wyzwaniom politycznym i społecznym (Meeting political and societal challenges):
  • Kampanie polityczne poruszające problem populizmu i ambiwalencji odnośnie kwestii europejskich
  • Zwalczanie komunikacji  tzw. „post-prawdy”
  • Dezinformacja
  • Kryzys komunikacji instytucji publicznych
Pobudzanie wiedzy i kreatywności (Boosting knowledge and creativity):
  • Najnowsze trendy w mediach społecznościowych: przejście od „tradycyjnych” mediów, media społecznościowe i zaufanie
  • Działania/wiedza behawioralna (behavioural insights) oraz perspektywa odbiorców
  • Usługi a nie strony: innowacje w designie, siła wizualizacji
  • Powrót do podstaw: język i opowiadanie (storytelling)
  • Komunikatorzy jako trenerzy decydentów politycznych (Communicators as coaches to policy makers)
Docieranie do odbiorców (Reaching out):
  • Dwustronna komunikacja w sferze publicznej, podnoszenie emocjonalnego zaangażowania
  • Projekty partycypacyjne i kształtowanie polityki na szczeblu lokalnym
  • Zaangażowanie młodzieży
  • Kreowanie marki (branding) [UE]  oraz tożsamość [UE]
  • Rola personelu jako ambasadorów
Organizatorzy wydarzenia zapraszają do podzielenia się sugestiami odnośnie tematyki warsztatów, prelegentów, studium przypadku oraz tzw. „ideas labs” (4 idea labs zostaną zrealizowane równolegle do warsztatów, ich celem jest zaoferowanie osobom/organizacjom zdecydowanym na współpracę projektową, możliwości nawiązania partnerstwa i rozpoczęcia rozmowy odnośnie propozycji konkretnych projektów).

Pomysły i kandydatury można zgłaszać drogą mailową do 23 kwietnia br. Szczegółowe informacje zostały podane w dokumencie dot. naboru (call for proposals), z kolei eksperci komunikacji oraz organizacje zainteresowane udziałem w „idea labs”, proszeni są o wypełnienie formularza odpowiedniego wniosku.

Jednocześnie, organizatorzy EuroPCom zapraszają do zgłaszania projektów w dziedzinie komunikacji do nagrody European Public Communication Award 2017, której celem jest ukazywanie najlepszych praktyk i promocja profesjonalnej komunikacji UE na wszystkich poziomach zarządzania. Nagroda zostanie wręczona podczas konferencji EuroPCom 2017. W tym roku przyznana zostanie również nagroda specjalna dla innowacyjnych projektów komunikacji, nakierowanych na pobudzanie zaangażowania obywateli na rzecz UE. Szczegółowe informacje o kryteriach konkursu dostępne są na stronie internetowej KR, wnioski konkursowe można przekazywać do 1 września  br. drogą mailową.
 
 
Więcej informacji:
 
Strona KR poświęcona EuroPCom: zobacz
Warsztaty i prelegenci konferencji EuroPCom 2017 – call for proposals: zobacz
Formularz aplikacyjny do „Idea labs” do pobrania na stronie KR oraz poniżej
Warunki ubiegania się o nagrodę European Public Communication Award 2017: zobacz
 
 
Opracowanie na podstawie informacji Europejskiego Komitetu Regionów o EuroPCom2017
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją

  • Baner: baner-logotyp-01
  • Baner: baner-logotyp-02
  • Baner: baner-logotyp-05
  • Baner: baner-logotyp-06
  • Baner: baner-logotyp-08
  • Baner: YBBregions
Logo: Biuro Regionalne Województwa Lubuskiego w Brukseli
Otwarty nabór zgłoszeń... Euro Video Challenge Ruszyła rejestracja... Budżet UE na miarę...

Otwarty nabór zgłoszeń do nagrody dziedzictwa...

Euro Video Challenge

Ruszyła rejestracja wydarzeń w ramach...

Budżet UE na miarę przyszłości: Komisja...